Friday, August 30, 2013

Snurrig!!

Vi skulle ha em lektion igår på Campus Sköndal. Jag håller på försöka sälja några av mina begagnade böcker via annonser på nätet på 2 olika sajter, jag blir uppringd och får mejl hela tiden. Jag sätter upp lappar på olika böcker med folks adresser eller tid/plats för möte för att hålla isär/hålla koll på alla. 
Igår hade jag bokat in 2 olika träffar för att sälja litteratur. Jag hade även en annan bok att posta iväg. Tog mig upp tidigt och åkte in till Farsta C.
Jag kommer att behöva lämna tillbaka min mobil också, för jag har ingen täckning här hemma och det funkar ju inte. Så min plan var att prata med de i butiken och kolla om det fanns någon möjlighet alls för mig att behålla själva mobilen - det fanns INTE. Utan nu måste jag rensa mobilen och lämna tillbaka den så fort som möjligt. Ja, jag hade ett och annat i huvudet igår. 
Jag ville även kolla efter ett par innegympaskor till Aislynn och hitta nånstans att äta lunch innan jag åkte till skolan. Jag gick runt och hade stenkoll på tiden (trodde jag), kollade klockan titt som tätt och inser snabbt att jag inte hinner äta nånstans. Köper med mig en smoothie och går mot bussen. Det regnar. Kommer fram till skolan och tycker att det är lite konstigt att jag inte ser någon annan alls. Hmm. Försöker ringa till tjejen som skulle ha böcker för att säga " nu är jag har". Tar upp mobilen och som ett slag inser att jag har kommit till skolan en timme för tidigt. Japp. En hel timme. Jag hade visst hunnit äta. :P.  Jag verkar vara på väg att helt tappa förståndet och har tydligen ingen tidsuppfattning kvar. 

To say that I'm a bit lost at the moment would be putting it mildly. We had class in the afternoon and I was trying to coordinate 2 meetings yesterday to sell off some of my used course books. I have ads online and people are constantly calling up and mailing me. I've resorted to using post-its to try and keep track of addresses, numbers and time/place to meet. I also have to return my phone. I switched operators at the beginning of the summer and my phone has no coverage when I'm at home. Yep. Sucks. So I was kinda hoping I'd be able to keep the actual phone though, but turns out I can't. So now I have to reset the phone and get all my personal stuff off it before I return it, and I have to do that as soon as possible. So yeh, I had a thing or two on my mind yesterday.  To add to the maddness, I ended up at class an hour early. Yup.  Good times. I would have had time to have lunch, instead of getting a smoothie to go. It was raining and I have no idea where my mind was at. Apparently my perception of time is on the loose somewhere, cuz I seem to have lost it...

 

No comments:

Post a Comment