Thursday, August 22, 2013

Lagboken

Sveriges Rikes Lag 2012 (blå lagboken) (inbunden)Vilken lång dag vi hade igår! Hela dagen mellan 9-16 och ja, jag vet att det är typ en normal dag för de flesta, men det kändes väldigt lång och ovant för mig igår. Vi hade terminsintroduktion en stund och sedan var det MI (Motiverande samtal) resten av dagen. Vi ska plugga juridik hela terminen och har våra lektioner ute på Södertörns Högskola fram till december, men eftersom vi har jullov, så börjar vi en veckan innan de på Södertörn. Från och med nästa veckå kommer vi att vara på campusen där. Just nu kan jag inte riktigt bestämma mig om jag ska lägga ut ca 1000:- på årets lagbok eller fortsätta leta efter en begagnad från förra året. Vi får ha 2012, men inte äldre. Med tanke på att jag kommer inte vilja ha kvar boken och kommer inte kunna sälja den och få tillbaka mycket alls för den, så känns det faktiskt inte jättelockande. Vi har några andra böcker som kostar mellan 400-500/st om man köper de nya. Så jag hoppas verkligen att jag kan hitta lagboken billigare nånstans :( 

Felt like a massively long day yesterday! We had a full day at school between 9-16, and I know, I know that this is quite normal and completely acceptable, but it felt very long to me, guess I have to get used to sitting still again. We're studying law this whole term, but since we're going to have a break for x-mas, we start a week earlier than most. This term we'll be at a different campus till December, and all our lectures and seminars will be at Södertörns Högskola. 
I'm having a bit of an issue with the giant, expensive law book that we HAVE to have this term. New, this year's book costs circa 1000 SEK. And while that's not the end of the world, I won't want to keep it afterwards and I won't be able to sell it for even half of that next year. We're allowed to have last years' book, but not older than that. It's just the one book, and I still have a ton of other books to get as well, some of which are rather pricey, sooo I'm just not loving the thought of having to buy one new. Really hope I can find last years' book cheaply somewhere..... :( 

No comments:

Post a Comment