Monday, August 12, 2013

Happy Monday!

Trodde aldrig jag skulle vara så glad att det var Måndag! Men idag är jag faktiskt det! Jag jobbade igår till 21.00 och tog en välförtjänt sovmorgon idag. Mats' kusin var här i helgen och hjälpt till med att snygga till på baksidan, och nu börjar det faktiskt blir klar! Underbart! 
Aislynns skola har stängt idag och imorgon för planeringsdagar, så vi har storstädat hemma idag och nu har hon en kompis här. Jag sitter här och fortsätter jaga begagnade kursböcker inför hösten, och måste kolla upp schemat som vi har fått nu. Högskolan byter internet lärplattformen  nu till hösten, så det är också någonting nytt att vänja sig vid. 
Jag har faktiskt hela veckan ledigt annars, och jag vill verkligen få så mycket gjort och så mycket ut av tiden som jag bara kan :) 

Never thought I'd be so happy about it being Monday, but whaddya know! I worked till 21.00 yesterday and gave myself a well-deserved sleep-in this morning. Aislynn's school is closed both today and tomorrow, so she's home and we've been giving the house a good cleaning. I am on the hunt for second-hand literature and course books for the coming term, and have to take a look at our schedule as well. Our school has just switched to a new internet platform, so I now also have a whole other interface to get used to.
I have the whole week off though, and I really want to make good use of the time and get a whole bunch of things done!

No comments:

Post a Comment