Tuesday, August 20, 2013

Make-yourself-pretty day

Idag börjar Aislynn på 4.an! Helt sjukt hur snabbt tiden har gått! Jag följde med henne imorse, jag ville hälsa på hennes nya lärare som jag inte hade träffat. Det gjorde mitt mamma-hjärta alldeles full av lycka, när vi närmade oss och såg hennes klasskompisar som direkt började ropa och heja på henne och två av tjejerna sprang fram till oss och började prata. Det har tagit ett tag för henne att känna sig hemma här, och jag kom ihåg hur svårt det var för henne att byta skola, men jag tror att hon har hittat sin plats nu och trivs nu i skolan med de nya kompisar. Så tacksam.
Jag åkte ganske direkt efter att ha lämnat henne, till Salong Stockholm SPA och Skönhetsvård för jag hade bokat tid för en ansiktsbehandling. Den är deras elevsalong och därav har de betydligt billigare priser på behandlingar jämfört men andra stället. Jag tog en 60-min ansiktsbehandling for 350 :- Det var verkligen jätteskönt att bli ompysslad, få en ordentlig rengöring, ansiktsmask och hand/arm massage. Dock lite segt att komma upp igen efter att ha legat varmt i en timme :-) Jag provade även en ny frisör idag, jag är inte helt hundra på att jag är helt nöjd, min första reaktion när jag kollade i spegeln hemma (då man kan känna och klämma och vifta på håret ordentligt)  var " det är inte fult". Men nu är jag kortklippt iaf och redo för höstens aventyr! 

Aislynn started in 4th grade today! I'm so proud and so amazed at how time has gone by so quickly! I went with her this morning to meet her teacher and I was so happy and relieved to see that when we got there and she saw her friends, they started calling to her and ran up to say hi and were happy to see her! Made my mummy-heart so happy and thankful that she's finally feeling at home and like she's among friends. I remember how hard it was for her, changing schools and leaving her friends behind, so that was really lovely to see.
I went pretty much straight away afterwards to Salong Stockholm SPA och Skönhetsvård  where I'd booked an appointment for a facial. Was great to feel pampered and relax, and since it was their student salon, the prices were significantly cheaper. I got a hair cut as well today. I'm not sure exactly how I feel about it yet, my first reaction, (when I came home and looked in the mirror and got to toss my hair about and run my fingers through it), was : " it's not horrible" :) Anyhoo, I'm about 3kg (of hair!!) lighter though and ready for some new adventures :P

No comments:

Post a Comment