Thursday, November 8, 2012

Sometimes you just get lucky...

So here's the thing: I'm kinda broke at the moment, but I still needed to get some kind of cover for my ipad. I looked around a bit on the internet and found a site with considerably cheaper prices, so without thinking too much more about it, I ordered one.
Later I started thinking that a couple things were a little fishy and not really normal, so when Mats got home I asked him about it. We googled the website and the only results we got were people saying that site was not reliable, bad Swedish ( like google translate bad!),  no good contact information ( only an email address), no registered organisation number and most probably a bluff-site. Boy did I feel stupid!!! :-(  I considered it a lesson learned, in my attempt to be saving, I lost myself even more money, since I anyway would have to order a new case from somewhere else. It was no great loss, just not one of my brightest moments. We figured that was the end of it.
But what do y'know? Today I got a slip in the mail that there was a package for me and guess what was in it??
Guess I'm not too stupid after all, but I will definitely be more careful in the future and double check the sites I order from!

För ett tag sedan beställde jag en fodral till min ipad. Eftersom jag är en fattig student nu, ville jag självklart köpa den så billigt som möjligt. Letade jag runt på internet och hittade en sajt som sålde de betydligt billigare, tänkte inte så mycket mer på det och beställde en därifrån. Efteråt så tyckte jag det verkade lite konstigt och några saker stämmde inte riktigt. Berättade det för Mats och vi googlade hemsidan - den enda vi fick upp var att folk tyckte det verkade vara en opålitlig, bluffsajt. Inga kontaktuppgifter förutom en epost adress, ingen organisationsnummer, dålig språkbruk på hela sidan som verkade vara direkt översatt med hjälp av google översätt. Jag kände mig förstås ganska dum :( 
Sedan tänkte jag att, fine, då har jag lärt mig någonting, det var inte värt att vara så snål och därmed oförsiktigt, jag sparade inga pengar utan tvärtom. Men samtidigt så var det ingen större summa pengar så jag försökte släppa det sen och inte vara för hård mot mig själv. 
Men idag så fick jag en avi i brevlådan och det fanns ett paket till mig!! Någon som vill gissa vad det var?? Antar att jag inte alls är så dum som jag kanske verkar , men jag kommer definitvt vara mer försiktig i framtiden och dubbelkolla alla sajter jag beställer från. Jag vet att det kunde ha slutat mycket, mycket värre och jag har verkligen haft tur!

No comments:

Post a Comment