Sunday, October 21, 2012

Absense

I've had a few LONG days, lectures, taxing group discussions, a teacher with a bad attitude and a trying 7 hours of work yesterday. I am quite used to, and rather good at, adjusting to how other people want to work and going at the same pace as them, but I have a hard time with people who are slow. I was so tired yesterday, but not physically, I felt more like I'd made such an effort to be helpful, available, patient and it was tiring mentally.
Waiting, always waiting for the sun :)
This morning we had a well deserved  sleep-in, and I plan on taking it easy for the next few hours till it's time to go to work again: 15.00- 21.00 later today.

Det har varit några LÅNGA dagar fyllda med lektioner, gruppdiskussioner, en lärare med en taskig attityd, och igår 7 timmars jobb som var ganska energikrävande. Jag tycker att generellt, så är jag ganska anpassningsbar och flexibel, jag kan följa efter någon och jobbar i dennes takt, men jag har jättesvårt när en människa är långsam. Mitt arbetssätt är alltid att vara så effektivt, noggrann men ändå så snabb som möjligt, och jag tycker att det är jättejobbigt när andra drar ut på tiden i onödan. Det tog ganska mycket energi mentallt igår, och jag var rätt slut psykiskt efter gårdagens arbetspass. 
Idag har vi tagit en välförtjänt sovmorgon. Nu ska vi inte göra så mycket, bara ta det lungt tills jag ska åka iväg och jobba ikväll 15.00-21.00

No comments:

Post a Comment